tren

Boşanma Avukatı

Boşanma süreci, hayatın en zorlu dönemlerinden biridir. Siz ve sevdikleriniz için bu zorlu zamanlarda yanınızda olan bir boşanma avukatının rehberliği ve desteği son derece kıymetlidir. Boşanma davası açmak istiyor ve boşanma ile ilgili yardıma ihtiyacınız varsa boşanma avukatları Murat Aydar ve Aydın Aydar ile iletişime geçebilirsiniz.

Anlaşmalı boşanma davası veya çekişmeli boşanma davası için bu zor zamanınızda sizinle birlikte olarak, süreci adım adım yönlendirmekte ve boşanma sürecinizi daha kolay atlatmanıza yardımcı oluyoruz. Deneyimli boşanma avukatı kadromuzla, davanızda sizi en iyi şekilde temsil ediyoruz. Boşanma süreciniz sıkıntılı olabilir, ancak doğru hamlelerle bu süreci daha yönetilebilir hale getirebiliriz.

Boşanma Avukatı Aydın Aydar ve Murat Aydar

Avukat Aydın Aydar, İstanbul’da 35 yılı aşkın bir süredir müvekkillerini temsile kendini adamış, saygın ve deneyimli boşanma avukatıdır. Avukat Murat Aydar, Aydın Aydar’ın avukat olan iki oğlundan en büyüğü olup, uzun zamandan beri boşanma davalarıyla içli dışlıdır. 100’ü aşkın boşanma davası deneyimimizle sizlere yardımcı olmaktan mutluluk duyuyoruz.

Boşanma süreci, insanda duygusal travma yaşatabilir ancak doğru adımlarla bu süreci daha yaşanabilir hale getirebiliriz. Size uygun tüm hukuki yolları gözden geçiriyoruz ve en iyi sonuç için çalışıyoruz.

Boşanma Davası Süreci

Boşanma davası açmaya karar veren çiftler, bize başvurmadan önce veya görüşme esnasında boşanma davasının anlaşmalı mı veya çekişmeli mi olacağına karar vermelidir. Çünkü her iki boşanma davası türü birbirinden süreç bakımından çok farklıdır. Bu süreçte bir boşanma avukatının rehberliği, hukuki açıdan doğru adımlar atmanıza yardımcı olabilir.

Anlaşmalı ve Çekişmeli Boşanma Davası Arasındaki Farklar

Boşanma sürecinde, anlaşmalı boşanma davası mı yoksa çekişmeli boşanma davası mı açacağınıza karar vermeniz gerekir. Her iki dava türünün birbirinden farklı şartları ve farklı süreçleri mevcuttur.

• Anlaşmalı boşanma davası açılabilmesi için tarafların en az 1 yıldır evli olması gerektiği gibi ayrıca taraflar boşanmanın tüm sonuçları hakkında anlaşmış olmaları gerekmektedir. Bu husus Medeni Kanun‘da düzenlenmiş olduğundan 1 yıldır evli olmayanlar anlaşmalı olarak boşanamazlar.
  • Çekişmeli boşanma davası açılabilmesi için ise herhangi bir şart yoktur ancak davacı taraf, davasını kazanabilmesi için, davalının evlilik içindeki boşanmaya sebep olaylarda kusurlu olduğunu kanıtlaması gerekmektedir.

Açacağınız davanın türüne bağlı olarak boşanma süreciniz farklılık gösterecektir.

cekismeli bosanma ve anlasmali bosanma arasindaki farklar
çekişmeli ve anlaşmalı boşanma arasındaki farklar

Çekişmeli Boşanma Davası Süreci

Çekişmeli boşanma davası, boşanma dilekçesi verildikten sonra başlar.

• Dava dilekçesi kendisine tebliğ edilen davalı taraf, 2 hafta içinde cevap dilekçesi vermelidir.
  • Cevap dilekçesi kendisine tebliğ edilen davacı taraf, 2 hafta içinde cevaba cevap dilekçesi vermelidir.
  • Cevaba cevap dilekçesi kendisine tebliğ edilen davalı taraf 2 hafta içinde ikinci cevap dilekçesi vermelidir.
  • Dilekçeler teatisi tamamlandıktan sonra aile mahkemesi, ön inceleme duruşmasına davet tutanağı gönderir. Bu tutanağın tebliğinden sonra taraflar, dilekçelerinde gösterdikleri ancak henüz sunmadıkları delilleri mahkemeye sunmalıdır.
  • Ön inceleme duruşmasında hakim usuli işlemleri kontrol eder. Herhangi bir eksiklik yoksa yeni bir duruşma günü tayin eder.
  • Sonraki duruşmalarda tanıkları dinler.
  • Dosyada eksik kalmazsa, sözlü yargılamaya geçer. Hakim, sözlü yargılama duruşmasında karar verir.

Anlaşmalı Boşanma Davası Süreci

Anlaşmalı boşanma davası, anlaşmalı boşanma dilekçesi verildikten sonra başlar.

• Dava açıldıktan sonra, aile mahkemesi tensip zaptı düzenler. Tensip zaptında, duruşma günü yazar.
  • Belirlenen duruşma gününü erken tarihe aldırmak için mahkemeye hitaben, beyan dilekçesi yazılabilir. Bu tür hususlardan dolayı bir boşanma avukatı ile çalışmanız, önerilmektedir.
  • Duruşma günü, tarafların her ikisi duruşmada hazır olmalı ve anlaşmalı boşanma protokolünü kabul ettiğini, hakim huzurunda kabul etmelidir.
  • Hakim davayı kabul ettikten sonra, taraflar henüz boşanmış sayılmazlar. Tarafların boşanabilmesi için davanın kesinleşmesi gerekmektedir.
  • Anlaşmalı boşanma davasının kesinleşebilmesi için, gerekçeli kararın tebliğinden itibaren 2 hafta geçmiş olmalı ya da istinaftan feragat edilmelidir.

Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma davası, vereceğiniz vekaletnameyle bizim tarafımızdan açılabileceği gibi, avukat ile çalışmadan kendinizde açabilirsiniz. Avukatsız boşanma davası açmak her ne kadar tarafımızca önerilmese de kanunen mümkün olup, geri dönüşü mümkün olmayan zararlar meydana gelmemesi için sizin tayin edeceğiniz, en iyi boşanma avukatı ile çalışmanız sizin yararınıza olacaktır.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Anlaşmalı boşanmak isteyen taraflar, tarafımıza müracaat ederek, anlaştıkları tüm konuları bir liste halinde bize vermelidir. Anlaşmalı boşanma davasında çiftler tarafından uzlaşılması gereken konular, maddi, manevi tazminat, nafaka, mal paylaşımı ve ziynet eşyaları gibi konulardır. Bu liste tarafımıza verildikten sonra 1 iş günü içerisinde anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanmaktadır. Sonrasında tarafların istediği adliyede, protokole ek anlaşmalı boşanma dilekçesiyle dava açılır ve aile mahkemelerinden anlaşmalı duruşma günü alınır.

Çekişmeli Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma veya boşanmanın sonuçları hakkında anlaşamayan çiftler, anlaşmalıdan daha meşakkatli olan çekişmeli boşanma davası açmak zorundadır. Çekişmeli boşanma davası açmak isteyen kişi, eşiyle yaşadığı sorunları, eşinin kusurlu davranışlarını ve bu kusurlu davranışlarını kanıtlar delilleri tarafımıza detaylı bir yazı şeklinde vermelidir. Ardından deneyimli boşanma avukatı kadromuz, 7 iş günü içerisinde tabiri caizse boşanma öykünüzü baz alarak çekişmeli boşanma dilekçesini yazıyoruz. Ardından yetkili mahkemede dilekçe ve delillerle birlikte boşanma davasını açıyoruz.

Boşanmada Mal Paylaşımı

Boşanma aşamasında en çok merak edilen konulardan biri olan mal paylaşımı konusudur. Boşanmada mal paylaşımı konusu bazı etkenlere göre değişkenlik göstermektedir. Şöyle ki;

bosanma davalarinda mal paylasimi kitap
Boşanma davalarında mal paylaşımı kitap
  • 2002’den önce evlenen çiftlerin, 2002’den önce aldıkları mallar kişisel mal olup, 2002’den sonra alınan mallar edinilmiş maldır.
  • Miras veya bağışlama yoluyla alınan mallar, kişisel maldır.

Edinilmiş mallar, boşanma davasından sonra yarı yarıya paylaştırılır. Kişisel mallar ise boşanmada mal paylaşımı konusu yapılmaz.

Boşanmalarda Mal Paylaşımı Nasıl Olur?

Boşanma davası açarken hemen akabinde mal paylaşımı davası açılması, davalı eşin mal kaçırmaması için elzemdir. Mal paylaşımı davası açarken edinilmiş mallarla ilgili mahkemeden tedbir kararı istenmesi gerekmektedir. Mal paylaşımı davası, boşanma davası kesinleşene kadar bekler. Boşanma davası kesinleştikten sonra mal paylaşımı davası devam eder. Davacının katılma alacağı miktarı, bilirkişi raporuyla belirlendikten sonra paylaşım yapılır.

Anlaşmalı Boşanmada Mal Paylaşımı

Anlaşmalı boşanma protokolünde, yapılacak mal paylaşımı detaylarıyla yazılmalıdır. Anlaşmalı olarak boşanacak çiftler, paylaşım yapılacak mallar üzerinde anlaşmış olmalıdır, mal paylaşımı konusunda anlaşamayan çiftler, anlaşmalı olarak boşanamazlar. Anlaşmalı boşanmalarda, çekişmeli boşanmalar gibi %50 paylaşım kuralı yoktur, taraflar dilediği oranda anlaşabilir.

Boşanma Avukatı Ücreti

Boşanma davasının niteliğine göre boşanma davası avukat ücreti değişmektedir. Çekişmeli ve anlaşmalı boşanma avukatı ücreti farklılık göstermektedir. Anlaşmalı boşanma davaları, çekişmeli davalara göre nispeten hızlı ve kolay sonuçlandığından, boşanma davası ücretleri çekişmeli davaya oranla daha maliyetsizdir.

Boşanma Avukatı Ücreti 2023

• Anlaşmalı boşanma avukat ücreti 2023 itibariyle, 25.000‘dir. Anlaşmalı boşanma davalarında ücretimiz sabittir.
  • Çekişmeli boşanma avukat ücreti 2023 itibariyle, 100.000‘den başlamaktadır. Boşanma davasının niteliğine göre aldığımız ücretler değişmektedir.

En İyi Boşanma Avukatı

En iyi boşanma avukatını arayıp, bulmanız boşanma davanızın seyri açısından önemli bir husustur. Boşanma davalarının seyrini etkileyen etkenlerden biride avukatınızdır. İstanbul’da en iyi boşanma avukatı arayışında birçok insan vardır. Hangi avukatın sizin için iyi olduğuna en nihayet siz karar vermelisiniz. Avukat Aydın Aydar, Murat Aydar ile birlikte 35 yılı aşkın süredir boşanma davaları üzerine çalışmaktadır.

4.9/5 - (20 oy kullanıldı.)
23.08.2023
Ziyaretçi Yorumları

Asistan
Merhaba!
Size nasıl yardımcı olabiliriz?